WEB STRÁNKA JE VAŠA OBCHODNÁ ZÁSTUPKYŇA

07.12.2015

amysleli ste sa niekedy nad tým, na čo vlastne slúži Vaša web stránka? Viete o tom, že internet je už viac ako 10 rokov ďalšou dimenziou, na ktorej funguje nový spôsob predaja, prezentácia výrobkov a komunikácia? Tí, ktorí stále váhate, či a akú web stránku mať, čítajte ďalej.

INTERNET JE AJ PRE GENERÁCIU 40+

Ak patríte ku generácii 40+, možno ste stále celkom nepochopili zmysel internetu. Niekto mi raz povedal - neznášam Facebook. Neznášam internet. Hm. Dobre, ale potom ťažko niečo predáte, ak Vám ubúdajú zákazníci a Vaša web stránka vyzerá ako zabudnutá vec, krčiaca sa v kúte. Dnes už web nie je len preto, aby bol, lebo ho má každý.

VÁŠ WEB JE VÁŠ PREDAJCA

Vaša web stránka je Váš najlepší obchodný zástupca. Nepotrebuje auto, nepotrebuje vlastný notebook, nepotrebuje stravné lístky, nevyhovára sa, nemešká, nepotrebuje fixný plat. Ale stačí jej minimálna mzda - približne v takej výške, alebo aj menej stačí investovať do pravidelnej reklamy na Googli, aby bol Vaša stránka viditeľná na prvých priečkach.

PRVOTNÁ INVESTÍCIA DO WEBU STOJÍ MENEJ AKO REKLAMA V ČASOPISE

Prvotná investícia do kvalitnej web stránky je nižšia, ako cena jednej strany inzercie v časopise. Oplatí sa na začiatku investovať do premyslenej stránky s viacerými funkciami a s napojením na sociálne siete.

TEXTY PREDÁVAJÚ

Veľmi dôležitou súčasťou kvalitnej web strákny sú texty. Texty upravené tak, že sú v nich primerane rozmiestnené kľúčové slová (slová, podľa ktorých chcete, aby Vás ľudia vyhľadávali) a ktoré máte zadefinované v Google reklame. Odborne sa to nazýva SEO optimalizácia.

WEB STRÁNKA SA MÁ PRISPÔSOBIŤ MOBILOM A TABLETOM

Väčšina ľudí dnes vyhľadáva informácie za pochodu. V kaviarni, na cestách, alebo len tak doma na kolenách v tablete. Čiže nesedí za stolom pri počítači. To znamená, že ak má Vaša web stránka tzv. responzívny dizajn, vie sa zázračným spôsobom nastaviť na tieto mobilné zariadenia s menším displejom. Ak Vaša web stránka nemá responzívny dizajn, a zobrazuje sa na tablete alebo mobile len ako zmenšená normálna stránka, ľudí to odradí a radšej idú hľadať informácie inde. A Vy strácate potenciálneho zákazníka.

JEDNODUCHÝ DIZAJN VYHRÁVA

Zabudnite na rôzne rotujúce efekty a neprehľadné web stránky. Dnes rozhodujú doslova sekundy o tom, či si získate zákazníka, alebo nenávratne odchádza preč, ak ho nezaujmete v prvých dvoch vetách. Jednoduchá navigácia, ľahká orientácia, logické usporiadanie prvkov, úderné popisky výrobkov, pekné fotografie. To sú hlavné návnady pre ľudí. Ak prekonáte nutkanie komplikovať si život, vyhrávate. V jednoduchosti je krása a umenie predávať cez internet.

KVALITNÉ ČLÁNKY ZAUJÍMAJÚ ĽUDÍ. AŽ NESKÔR SA Z NICH STANÚ VAŠI ZÁKAZNÍCI

Zamyslite sa nad tým, čo môžete povedať Vašim potenciálnym zákazníkom okrem predajných argumentov. Zaujímavé články, prinášajúce ľuďom hodnotné informácie, viac ich presvedčia, ako len suché obchodné argumenty, čísla a fakty. Ak viete napísať, čo všetko môžu ľudia zažiť s Vašimi výrobkami, alebo napíšete niečo z oblasti, ktorá je príbuzná tej Vašej, záujemcovia sa budú vracať na Váš web a príde deň, keď sa rozhodnú od Vás niečo kúpiť. Už Vás predsa poznajú.

Autor článku: © Alexandra Hanusová